onsdag 19 november 2008

Ytterligare en halvtimme i stadshuset

I dag flikade jag in ett litet besök på stadshuset i Mjölby mellan allt övrigt jobbande - och den här gången i yrkets vägnar. Kommunen och Polisen höll gemensam presskonferens i samband med undertecknandet av ett avtal om samarbete kring olika resurser som har en eller annan anknytning till brottslighet. Mjölby är den andra kommunen i länet (Norrköping var först) som skriver under detta avtal, som alla andra också kommer att få göra framöver - och det känns naturligtvis bra som invånare.

På plats fanns kommunalrådet, kommunchefen, oppositionsrådet, representanter för KOMBRÅ (KOMmunens Brottsförebyggande RÅd) och Polisen, samt kommunens räddningsansvarige. Plus då en reporter från Corren och jag själv... en trevlig skara, skulle jag vilja påstå. "Min" gruppledare Carina var för övrigt på plats i egenskap av KOMBRÅ-involverad.

Hon berättade också en helt annan sak som jag måste ta och gräva lite djupare i... Jag kan säga så mycket som att det rör sig om ett stort, tidigare statligt och numera impopulärt företag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar